
Olika idéer tar sitt gemensamma uttryck i det ljudande rummet och tillsammans skapar de en mångfasetterad utställning.
Platser och mänskligt agerande ges uttryck genom ett antal installationer där; det mänskliga behovet sätter begränsningar för jordens användningsområde; människans rörlighet kan vara den tänkbart solida grundpelaren; men även där rummet använder sin instängdhet för att påtala yttervärlden. En visuell triptyk tar Nature Morte, översatt död natur eller stilleben, som utgångspunkt. Genom interaktivitet utforskas teknikens roll och den digitala/analoga verkligheten vi förhåller oss till.
Kristaller, metaller och mineraler fångar upp det vi inte kan se – radiovågorna i atmosfären; trä möter det auditiva med frågan om betydelsen av att tillhöra en generation där hantverk inte längre är ett självklart kunnande; hopprep och staket intar Katedralen.
Utställningen handleds av ljudkonstnären Staffan Mossenmark, huvudlärare kompositionsutbildningen inriktning Ljudkonst.
Oliver Bowers, Tommy Carlsson, Jon Johansson, Anton Lennartsson, Kajsa Magnarsson, Louise Magnusson, Simon Mattisson, Agnes Mercedes, Helena Persson, David Sabel och Niklas Sjösvärd.
Miranda Bjerking Raeder, Bror Gunnar Jansson och Fredrik Arvidsson